fredag 10 augusti 2012

Trött i fötterna...

Phu, trött i fötterna/benen... Efter incheckning på hotellet så fick jag verkligen jetta iväg till tävlingen. Visade sig att dressyrbanan låg lååångt bort på Ribban. Precis när jag kommer fram så hör jag hur speakern tackar Viktoria för hennes ritt! Argh, va irriterande att jag missade henne och Zlatan PRECIS!
Måste passa på att klaga på arrangörerna att de skyltar dåligt! Hade jag inte varit här tidigare och fått för mig att dressyrbanan finns bortanför terrängbanan så hade jag inte haft nån aning om vart jag skulle gå! Trist med bristande info när det vore så enkelt att sätta upp kartor i alla "hörn" så att folk vet vart de ska ta vägen när de kommer till området!

Efter språngmarschen till dressyrbanan blev det lite vila innan det var dags att gå terrängbanan ihop med Viktoria Carlerbäck. Det gick sådär i dressyren för henne, men hennes två hästar är precis på "gränsen" till 3-stjärnig nivå, så det är inte konstigt att det inte klaffar helt.
Terrängbanan för 3-stjärniga klassen är knappt 4 km lång och idealtiden är 7 minuter. Den innehåller 25 hinder och ca 35 språng. Banan är rätt rak, alltså inte så mycket svängar och krumelurer, så det är mest "pang på". Viktoria tycker att hindren är stora och att banan kändes som för mycket första gången hon gick den, men nu den 4:e gången då jag var med, då kändes den mer överkomlig.

Mer info kommer senare. Efter en dusch är det nu dags för middag på hotellet.

/Lillis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar