söndag 18 maj 2014

Swedish Eventing Tour - Eketorp

I helgen har det varit fälttävlan i Eketorp hos förbundskaptenen Staffan Lidbeck. Det var första omgången av Swedish Eventing Tour som är en ny serie inom fälttävlan (läs mer HÄR). Under denna helg var det både H100, 1*, 2* och 3* klass. Tyvärr var jag inte på plats under lördagen då den 3*-iga klassen avgjordes och då det var fint väder. Desto sämre väder var det söndag eftermiddag då den 1*-iga klassen gjorde sin banhoppning och den 2*-iga gjorde terrängmomentet... Prognosen stämde dock, den sa regn på eftermiddagen och det var precis vad det var. Väderprognosen säger så ofta fel, så jag hoppades på det idag också! Men icke...
Det blöta vädret gjorde att jag inte kunde fotografera särskilt mycket, vilket är himla trist, men sånt är livet. Under prisutdelningen och efteråt var det dock lite uppehåll, så jag fotade iaf lite, fast det blev inga actionfoton.

Resultat från klasserna har ni här (jag hoppas att jag fått till länkarna rätt, det var några klasser...):
H100, del 1
H100, del 2
Enstjärnig, lång
Enstjärnig, kort
Tvåstjärniga
Trestjärniga

Några foton blev det som sagt:





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar